Rynek Infrastruktury
Zamówienie GDDKiA dotyczy zarządzania projektem kontynuacji budowy A1 oraz pełnienia nadzoru nad realizacją robót po upływie przedłużonego czasu na ukończenie robót i po wyczerpaniu okresu rezerwy.
Przedmiotowe zamówieniem jest uzupełnieniem umowy zawartej z wykonawcą – firmą Lafrentz Polska z siedzibą w Poznaniu. Wartość projektu to 5 mln 626 tys. zł netto. Wartość szacunkową zamówienia uzupełniającego ustalono na kwotę 1 mln 184 tys. zł netto.
Udzielenie zamówienia uzupełniającego uznano za zasadne ze względu na spełnienie następujących przesłanek: wykonanie tego zamówienia powierza się dotychczasowemu wykonawcy, nastąpi ono w ciągu trzech lat od udzielenie zamówienia podstawowego, było ono przewidziane wcześniej w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a podstawowe zamówienie było udzielone w trybie przetargu nieograniczonego.
18,3-kilometrowy odcinek autostrady A1 ze Świerklan do Gorzyczek już od dawna jest niemal gotowy. Na przeszkodzie w jego otwarciu stoli most MA532 w Mszanie, o który spory toczy GDDKiA z wykonawcą, firmą Alpine Bau. W wyniku błędów wykonawczych, które spowodowały dwie awarie, nadzór budowlany nakazał wstrzymanie robót na obiekcie.
W decyzji z 30 maja tego roku śląski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego przedstawił dyspozycje mające na celu doprowadzenie budowanego obiektu mostowego do stanu zgodnego z prawem.
Do robót budowlanych, jakie należy wykonać należy naprawa zarysowanych dwóch zastrzałów przylegających bezpośrednio o uszkodzonego segmentu, naprawa uszkodzonej płyty dolnej obiektu, wprowadzenie dodatkowych kabli zewnętrznych uciąglających płytę dolną i zainiektowanie istniejących kanałów kablowych, które nie są wykorzystane. Konieczne będzie również wprowadzenie dodatkowych elementów wzmacniających płytę dolną obiektu w postaci żeber usztywniających. Prace te mają być wykonane do końca sierpnia przyszłego roku.
Bez ukończenia robót na moście w Mszanie, niemożliwe jest oddanie do użytkowania całego odcinka A1 Świerklany – Gorzyczki. Pierwotnie ten fragmenty autostrady miał być gotowy 1 kwietnia 2012 roku. Termin następnie przesunięto na 26 lipiec, lecz ze względu na problemy związane z budową mostu MA532, śląski odcinek A1 będzie oddany do użytkowania w drugim kwartale przyszłego roku.